fbpx

טיפים לצרכנות עסקית נבונה

כתבת אורח של אייל לבנה, מנכ"ל אתר צ'ק בוקס:

 

איך תבצעו רכישות לעסק באופן משתלם?

חגיגות הקניות של חודש נובמבר רוויות פיתויים. בדיוק כמו לקוחות קצה, נשים גברים וילדים אשר רוכשים מתוך דחף קניה כך גם לעיתים קרובות עסקים מתבלבלים ומבצעים רכישות שעלולות להיות מיותרות, יקרות ושאין בהן צורך. לקראת אירועי הבלאק פריידי וסייבר מאנדי בהם אתרי רשת רבים וחנויות יציעו הנחות משמעותיות על מוצרים, טכנולוגיה, ושירותים.

ריכזנו עבורכם 5 טיפים חשובים לצרכנות נבונה בעסקים בעת הזו:

  • צרו רשימה לפי סדר תעדוף– כתבו מה אתם צריכים ברמת מוצרים, מחושב, שירותים ודרגו מהבהול ביותר עד הכי פחות נחוץ לעסק שלכם. חודש נובמבר רווי מבצעים, אך כשתתנהלו לפי "רשימת סופר" לא "תלכו לאיבוד" במבול המבצעים ותבצעו את הרכישות מתוך מחשבה ולא בחופזה. נסו לזקק ולהבין במה העובדים ישתמשו, האם העסק עתיד לגדול וכיוצב'. רצוי להכין את הרשימה ולהיערך לפני חודש המבצעים, צרפו ליד כל פריט או שירות אותו תרצו לרכוש את המחיר לפני ההנחה, כך תדעו אם ההנחה משמעותית וכדאית.
  • הגודל לא תמיד קובע – הנטייה המוכרת של כולנו לרכוש את המוצר עם המחיר הזול ביותר או היקר ביותר (כדי לא "לצאת קמצנים"/ להיתפש כ- "איכותיים" היא הנטייה ההרסנית ביותר לעסק. בעולם העסקים, בשונה מעולם הצרכנות הפרטית, הוצאת כסף משמעותה השקעה. בעל עסק מוציא כסף על מוצר או שירות מסוים במטרה לקבל עבורו ערך (שיתורגם לעשיית כסף) או כל הכנסה בצורה ישירה –  בשווי גבוה יותר מעלות הרכישה. כאשר בוחנים מחיר וכדאיותו, השאלה היחידה שצריכה לעלות היא: האם רכישת המוצר בסכום הנקוב תעניק  לנו ערך השווה או העולה על הסכום שהוצאנו?
  • בדקו אינדקסים והשוו מחירים– כשאתם מנהלים חברה בדומה לחיים האישיים, השוו מחירים לפני רכישה. למשל: לפני רכישת מקרר או רכב לבית הייתם מחפשים באתרי השוואת מחירים, כך גם באותו אופן כדאי לפעול לפני רכישה לעסק. אתר צ'ק בוקס מאפשר שימוש במנגנון השוואת מחירים חכם לעסקים, בו תוכלו להשוות מחירים למכלול השירותים הטכנולוגים לעסק החל ממרכזיות וטלפוני IP, דרך אינטרנט, חברות אשראי, מערכות דיוור ועוד. למשל בקטגוריית מרכזיה בענן חברת אומניטלקום, המפתחת פתרונות תקשורת, קול סנטר ומרכזיות בענן לעסקים, מובילה אצלנו באתר תחת הקטגוריה של מרכזיות בענן. ניתן לראות שהצעת הערך של חברת אומניטלקום לקראת הבלאק פריידי הינה המשתלמת ביותר ועם שווי ההטבה הגבוה ביותר.
  • שלמו השנה ותיהנו מהמוצר בשנה הבאה– ארגונים רבים עובדים בשיטה של תקצוב שנתי. במקרה כזה רכישות שתבצעו במבצעי בלאק פריידי או סייבר מאנדי ישולמו השנה ותיהנו מהם במהלך השנה הבאה. אחד הדברים שכדאי לרכוש מראש הינו שירותי טלפוניה ותקשורת לעסק, ובכך לאפשר מראש רכישת ציוד הטלפוניה, וכן עלות ההקמה, וזאת לטובת שימוש מתמשך בשנה הבאה.

לדברי אייל ליבנה מנכ"ל אתר 'צ'ק בוקס השוואת מחירים': "היום בעלי עסקים קטנים וגדולים מבינים את הערך של רכישה מושכלת, ומכך התעורר הצורך בהקמת אתר השוואת מחירים לתחום העסקי. נאספו חוות דעת אמיתיות מעסקים על נותני השירות והאתר מתעדכן במחירים ומבצעים רלוונטיים מדי יום. בנוסף, אנו מספקים לגולשים שלנו ערך מוסף דרך מדריכי קניה המסייעים למציאת השירות או המוצר המתאימים ביותר לעסק ובמחיר המשתלם ביותר כל זה ללא עלות".

  • חוות דעת מקצועיות ואמיתיותחוות דעת מקצועיות וחווית התנסות תופסות מקום רב כהמלצה לפני רכישה. כאשר מחפשים המלצות לצורך רכישת מוצר השאלה העיקרית שיש לשאול היא – האם חוות הדעת שאני קורא היא אמיתית ואותנטית ועד כמה כדאי לי להסתמך עליה. כדאי לשאול את עצמינו שאלות כגון: האם ההמלצה נכתבה על ידי לקוח במצב קיצוני, מרוצה או זועם? כמו כן, קיימת נטייה להסיק שכמות גדולה יותר של ביקורות מעידה על מוצר טוב יותר. אך חשוב לזכור שמספר התגובות קשור בכמות החשיפה שהמוצר זכה לה והפופולאריות שלו. לכן אין לקשור בין כמות התגובות לאיכות המוצר.

תתחדשו

פוסטים נוספים שעשויים לעניין אותך:

לקוחות יקרים,​

לידיעתכם אנו חווים קשיים במתן שירות באמצעות הוואטסאפ והצ'אט בעקבות תקלה ב-Glassix.

אנו עומדים בקשר מול חברת Glassix על מנת לחדש את השירות בהקדם האפשרי.

בינתיים בכל מקרה של תקלה או שינוי בשירות אנו ממליצים ליצור קשר טלפוני עם המוקד במספר 03-722-2224

דילוג לתוכן