fbpx

קייס סטאדי: איך הצלחנו להקים מרכזיית חירום במהלך הלחימה באוקראינה בין לילה וממרחק אלפי קילומטרים

מרכזייה טלפונית בענן

שיחת הטלפון של שליח הקהילה היהודית מאוקראינה למוקד הטלפוני בישראל של קופת חולים מאוחדת, התקיימה בתחילת חודש מרץ 2022. כיום השיחה על רקע הדי הפיצוצים הגוברים, היוותה למעשה את יריית הפתיחה להנגשת שירות רחב וחשוב לאוכלוסייה האזרחית המותקפת.

רקע-

מזה ימים ארוכים שאוקראינה מותקפת מן האוויר, מן הים ומן היבשה. ערים רבות במדינה מצויות במצור, כאשר קיים קושי מהותי להחדיר אל לב האוכלוסייה האזרחית סיוע רפואי, מזון, מים ותרופות.

בעוד שרשויות מדינת ישראל עוסקות בחילוץ ישראלים ויהודים מאזורי הקרבות, בלב אחת מהערים הגדולות נותרו עשרות יהודים ובעלי תעודות זהות כחולות- ישראלים העושים כל שביכולתם במטרה להגן על עסקיהם שבנו במו ידיהם, על הנכסים הרוחניים החשובים לקהילה וליהדות, על משפחותיהם ועל העיר מפני הפלישה הרוסית.

שליחי הקהילה היהודית ושליחי חב"ד, עושים כל שביכולתם לסייע ליהודים ואף לאוקראינים המגיעים לבתי הכנסת בחיפוש אחר מסתור ומזון. שליחי חב"ד מדווחים על ערי רפאים נצורות, חנויות ריקות מציוד, מחסור במזון וניתוק מסיוע רפואי ונפשי.

השליח אשר התקשה לספק את המענה לצרכים הרפואיים והאחרים של הקהילה, הצליח עם קשריו לפנות וליצור קשר עם הנהלת קופת חולים מאוחדת בישראל, בה הוא מבוטח. יצוין כי קופת חולים מאוחדת הינה ה-3 בגדולה בגודלה מבין קופות החולים הממשלתיות בישראל ומעסיקה למעלה כ- 6,000 עובדים, כ- 4,000 רופאים ומעל מיליון לקוחות מבוטחים.

 

הצורך-
בהנהלה הבכירה מיד הבינו שיש כאן קראיה נואשת לעזרה וסיוע רפואי ונפשי למבוטחיה הנמצאים בלב הקרבות. הם ידעו שעליהם למצוא פתרון דחוף ולהקים מוקד חירום טלפוני על מנת לספק סיוע רפואי ונפשי למבוטחי קופת החולים הנמצאים באזורי הלחימה באוקראינה תחת אש. כמו כן, גם לאפשר גישה לסיוע הרפואי והנפשי גם למבוטחי מאוחדת שהצליחו לברוח מאוקראינה למדינות שכנות.

 

המוצר-

נראה היה כי מדובר במשימה בלתי אפשרית, ליצור פתרון ומענה המשלב כלים דיגיטליים וטכנולוגיים והנגשת צוות רפואי רחב, דובר רוסית, עברית ואנגלית  במגוון תחומים טיפוליים. חברת אומניטלקום, חברת פיתוח לפתרונות תקשורת וטלפוניה- המנהלת ומתחזקת את מערך תזכור ווידוא התורים של קופת חולים מאוחדת, נקראה לדגל ויצאה לפרויקט בסטנדרט של מבצע צבאי שמטרתו: הקמת מרכזיית ענן שמשלבת מערכת IVR לניתוב שיחות חכם, תחת מספר מקומי באוקראינה, בין לילה.

מטרת הקמת המערכת הייתה לספק למבוטחי הקופה המצויים בלב הקרבות, פתרון דיגיטלי נגיש ונוח, ואפשרות לפנות טלפונית באמצעות שיחה מקומית , "קו חם" לצוות רחב של רופאים ויועצים ממגוון דוקטרינות כגון: משפחה, נשים, ילדים, אחיות, עובדים סוציאליים, פסיכולוגיים ועוד. כל זאת על מנת שמבוטחי מאוחדת יוכלו לזכות בתמיכה, במידע ובהכוונה שעשויים להציל חיים.

התוצאה-

בתוך פחות מ-5 שעות ובאמצעות שילוב של מיטב המוחות וטובי המומחים בתחום הטלפוניה, העלתה חברת אומניטלקום את המערכת לאוויר. בזכות קשר חם והדוק של הנהלת קופת חולים מאוחדת עם מרכזי הקהילות היהודיות, בתי חב"ד ומוסדות נוספים בערי אוקראינה, בתוך שעות ספורות התקבלו במוקד הייעודי עשרות שיחות טלפון, מאנשים מבוטחי מאוחדת המצויים בלב הקרבות, מנותקים מכל מקורות הסיוע הרפואי, שזכו להכוונה ולתמיכה מרופאים בענפי הרפואה השונים שמסופקים במסגרת הקו החם שפתחה קופת חולים מאוחדת, בשיתוף משרד הבריאות והאגף לשעת חירום.

 

***ניתן לחייג הבעלות שיחה מקומית מאוקראינה למספר: 380893243833הקו פעיל 24/7.

 

חברת אומניטלקום, פועלת מזה שני עשורים בפיתוח פתרונות טכנולוגיים בתחום הטלפוניה והמוקדים הטלפונים, הוכיחה יכולת טכנולוגית יוצאת דופן ומהירות תגובה ועשייה, הביעה גאווה על התוצאה והתוצר ועל הזכות להיות חלק ממאוחדת בפרויקט הומניטארי רחב היקפים.

 

אומניטלקום, מספקת שירותים מתקדמים למגזר הפרטי, העסקי והמוסדי, לרבות ארגוני בריאות ובתי חולים, כוחות צבא ובטחון וצוותי חירום בארץ ובעולם ללא מגבלה גיאוגרפית. החברה מפתחת פתרונות תקשורת מתקדמים כגון: מרכזייה טלפונית בענן, מערכות חכמות לתזכור ווידוא תורים, מערכות להקפצת צוותי חירום, פתרונות קול סנטר למוקדים טלפונים, מערכת לזיהוי קולי ועוד.

פוסטים נוספים שעשויים לעניין אותך:

לקוחות יקרים,​

לידיעתכם אנו חווים קשיים במתן שירות באמצעות הוואטסאפ והצ'אט בעקבות תקלה ב-Glassix.

אנו עומדים בקשר מול חברת Glassix על מנת לחדש את השירות בהקדם האפשרי.

בינתיים בכל מקרה של תקלה או שינוי בשירות אנו ממליצים ליצור קשר טלפוני עם המוקד במספר 03-722-2224

דילוג לתוכן