אנחנו בעיצומו של הרבעון האחרון של השנה, וכל CFO יודע שמדובר בתקופה שבה מנהלים מחפשים מהלכי רגע-אחרון שישפיעו על השורה התחתונה. הפוקוס הוא לא על יוזמות שיניבו פירות רק בעוד כמה חודשים, אלא על צעדים שישפרו את הדוחות הכספיים עוד לפני סגירת השנה.
בדיוק בנקודה הזו, אוטומציה של גבייה הופכת לאחד המהלכים הכי חכמים שתוכלו לעשות. בסופו של יום, הכסף כבר מגיע לכם, הוא פשוט תקוע בדרך. אנחנו כאן היום כדי לספר לכם בדיוק איך מערכת הגבייה האוטומטית של אומניטלקום הופכת את התהליך הזה מהכאב התפעולי הגדול ביותר לניצחון פיננסי מהיר.
-
צעד שמפוקס על אימפקט כלכלי
בואו נתחיל מהסיבה הכי בסיסית, פשוטה ומשמעותית: גבייה אוטומטית היא לא מהלך תדמיתי, לא מיתוגי ולא יוזמה ארוכת טווח שצריך לחכות לראות בה תוצאות. מדובר בכלי פיננסי שמתחיל לעבוד מיד. כשהמערכת נכנסת לפעולה, היא מטפלת בחובות אבודים, חוסכת התעסקות יקרה עם עורכי דין ותביעות ומחזירה את השליטה על תזרים המזומנים אליכם לידיים. במקום להוציא עשרות אלפי שקלים על הכשרת צוותי גבייה או שכירת מומחים לתחום, ניהול מאבקים משפטיים או השלמה עם חוב אבוד, אתם גובים את מה שמגיע לכם באופן פשוט וזריז. מהלך שכל סמנכ"ל כספים יכול להראות בדוחות כבר מהרבעון הראשון שבו הוא מופעל.
-
מדובר ברווח שכבר עשיתם, רק צריך לאסוף אותו
בשונה מפרויקטים עסקיים או יוזמות מכירה, פה אין צורך לעבוד כדי להרוויח את הכסף שלכם, היות ומדובר בכספים שכבר מגיעים לכם על עבודה שבוצעה. מערכת גבייה אוטומטית מחזירה את הכסף הזה לתזרים, בלי השקעה נוספת מצדכם. ארגונים שמפעילים את הפתרון של אומניטלקום רואים ירידה של כ-30% בחובות פתוחים בתוך 60 יום בלבד.
-
סוף למרדף: המערכת עובדת בשבילכם
המערכת שולחת הודעות מותאמות אישית ב־WhatsApp, SMS, מייל ושיחות קוליות, מתזמנת פניות לפי זמני הנוחות של הלקוח ומצמידה לינק לתשלום מאובטח בכרטיס אשראי או העברה. תהליך הגבייה מתבצע מקצה לקצה, בלי שצוות הנהלת החשבונות יישחק בדיוק בעיתוי הכי עמוס בשנה. ניתן להתאים את רמת האגרסיביות של גביית החוב לפי העדפתכם ובהתאם לשורת פרמטרים כגון גיל החוב וגובהו. תוכלו לקבוע החל מאיזה שלב מועבר הטיפול למחלקה המשפטית.
מערכת הגבייה של אומניטלקום חוסכת מכם את השקעת המשאבים הרבים שדורשת גבייה ידנית: הקצאת כוח אדם, מעקב אחר דוחות אקסל, שיחות טלפון לא נעימות והכשרות מתישות. המערכת לוקחת את התהליך כולו על עצמה ומנהלת אותו על הצד הטוב ביותר.
-
גבייה היא גם הזדמנות עסקית
אנחנו רגילים לחשוב על גבייה כעל מקור לאי־נעימות מול לקוחות ויש בזה הרבה מן האמת. אבל בפועל, לא מעט חייבים פשוט פספסו תשלום ולא התכוונו להתחמק ממנו. פנייה חכמה ומקצועית לא רק מחזירה את הכסף, אלא גם מחזקת את מערכת היחסים. לקוחות נזכרים בשירותים שלכם, מעריכים את הפנייה המקצועית וחלקם חוזרים לעבוד מולכם אחרי תקופה שבה גם אתם וגם החוב כלפיכם נשכחו. גבייה אפקטיבית היא גם הזדמנות לצמיחה בשנה הבאה.
-
תמונה אמיתית של המצב הכספי
חובות פתוחים מייצרים פערים בעייתיים בדוחות הכספיים. ההכנסות נראות גבוהות על הנייר, אבל בפועל הכסף לא נכנס. כשהמערכת דואגת להסדיר חובות בזמן, מתקבלת תמונה אמיתית ומדויקת של מצב התזרים. זה קריטי במיוחד בסוף השנה, כשמנהלים צריכים לקבל החלטות על השקעות, תקציבים ותכניות אסטרטגיות. נתונים נקיים ומעודכנים הם ההבדל בין ניהול עיוור לבין שליטה אמיתית במציאות הפיננסית.
-
השפעה לטווח קצר וארוך
בנוסף להשפעה המיידית, לעבודה עם מערכת גבייה אוטומטית יש ערך עצום לטווח הארוך. מדובר בפחות חובות אבודים, פחות מקרים שמגיעים להליך משפטי, צמצום בכוח אדם ותזרים יציב וצפוי יותר לאורך זמן. המערכת של אומניטלקום חוסכת עד 70% מהמעורבות הידנית ומקצרת את זמן סגירת החוב ב־65%. זה מהלך שגם מציל את הדוחות של Q4 וגם מייצר בסיס פיננסי חזק לשנה החדשה שנמצאת כבר מעבר לפינה.
ארגונים שמחפשים את המהלך הכי משתלם לרבעון הרביעי צריכים לשים את הגבייה בראש סדר העדיפויות. גבייה אוטומטית היא לא עוד מערכת, היא מנגנון רווח. היא מחזירה כסף שאמור להיות בכיס שלכם, משפרת את תזרים המזומנים, מצמצמת עלויות תפעוליות ומייצרת חוויית לקוח חיובית. בקיצור, זה בדיוק הניצחון המהיר שה-CFO אצלכם בארגון מחפש.
רוצים לראות את זה קורה אצלכם עוד לפני סגירת השנה?
קבעו פגישת דמו ותגלו איך אומניטלקום הופכת גבייה לאחד המהלכים הכי רווחיים שתעשו השנה.


